Algemene Voorwaarden voor consumenten

De producten en diensten van Ydenti kunnen op verschillende manieren gebruikt worden. In deze Algemene Voorwaarden staan de regels die over en weer gelden. Wat zijn je rechten als je deelnemer bent of wordt van Ydenti, één of meerdere verzoeken doet op grond van de Wet Bescherming Persoonsgegeven of een abonnement afsluit? Wat kun je van ons verwachten en wat mogen wij van jou verwachten?

Artikel 1. Definities
In deze Algemene Voorwaarden verstaan wij onder:

  • Ydenti / Wij: de besloten vennootschap Ydenti.
  • Deelnemer: iedere natuurlijke persoon, die zich voor één of meer van de in artikel 3 lid 2 genoemde diensten bij Ydenti heeft aangemeld.
  • ‘Ydenti platform’: jouw persoonlijke omgeving op het platform van Ydenti waarmee jij inzicht/controle krijgt over je persoonsgegevens.
  • Statuten: de Statuten van Ydenti B.V., laatstelijk gewijzigd op 14 juli 2016.
  • Je: iedere natuurlijke persoon, die gebruik maakt of wil maken van het platform Ydenti.
  • Platform: De website en App van Ydenti
  • Websitewww.ydenti.nl.
  • App:    Ydenti in Apple store en Google android stores

Artikel 2. Toepasselijkheid
Deze Algemene Voorwaarden zijn, tenzij anders aangegeven, van toepassing op alle overeenkomsten die wij met je sluiten, zoals de aanmelding tot deelnemer, abonnementen en losse verzoeken.

Artikel 3. Deelname

  1. Afhankelijk van de gewenste dienstverlening vraagt Ydenti een financiële bijdrage.

Artikel 4. Donaties & Legaten

  1. Als je een financiële bijdrage wilt geven ter ondersteuning van de activiteiten van Ydenti, kun je dit doen in de vorm van een donatie of een legaat.
  2. Het bedrag dat je doneert voegen wij toe aan onze algemene middelen.
  3. Als je een legaat of iets anders wilt nalaten aan Ydenti, dan kun je een legaat opnemen in je testament. Wij maken daarbij het voorbehoud van boedelbeschrijving. Na ontvangst voegen wij jouw legaat toe aan onze algemene middelen.

Artikel 5. Overige producten en diensten
De overige producten en diensten van Ydenti (zoals data portabiliteit, juridisch advies, etc.) zijn niet gekoppeld aan deelname aan Ydenti. Deze zijn beschikbaar voor elke consument. Voor deze producten en diensten kunnen speciale Gebruiksvoorwaarden gelden.

Artikel 6. Aanbiedingen en promotionele acties

  1. Aanbiedingen en promotionele acties, die wij aanbieden hebben een tijdelijk karakter. Na de sluitingsdatum (die wij steeds expliciet vermelden) kun je geen gebruik meer maken van de betreffende aanbieding of actie.
  2. Wij kunnen bepalen dat aanbiedingen of acties toegankelijk zijn voor deelnemers, voor niet-deelnemers of voor beide groepen.
  3. Voor tijdelijke aanbiedingen en/of acties kunnen speciale Actievoorwaarden gelden.
  4. Van kennismakingsvoordeel op een deelname aan Ydenti mag slechts 1 maal per 12 maanden worden geprofiteerd.

 Artikel 7. Aanmelding

  1. Je kunt je alleen elektronisch via het platform aanmelden voor deelname, abonnementen en/of aanbiedingen en acties van Ydenti. Onze contactgegevens vind je in artikel 16.
  2. Wij sturen je per omgaande maar uiterlijk binnen 1 week na aanmelding als deelnemer, of abonnee van Ydenti een elektronische bevestiging daarvan.
  3. Bij aanmelding ontvang je een e-mail en sms bericht met daarin de verificatie code om je email adres en 06 nummer te bevestigen. Je moet jouw inloggegevens zorgvuldig bewaren en geheimhouden. Je mag jouw inlognaam en wachtwoord niet verspreiden of met anderen delen.
  4. Als je jouw wachtwoord bent vergeten, dan moet je opnieuw een Ydenti account aanmaken. Je Ydenticode is privé. Ydenti kan je daarom niet helpen bij het achterhalen van je gebruikersnaam en wachtwoord.

 Artikel 8. Abonnement en betaling

  1. Je bent een financiële bijdrage verschuldigd voor deelname aan of het abonnement van Ydenti. Je kunt je deelname/abonnement betalen via iDeal en indien mogelijk via de app stores.
  2. Als het abonnement is verlopen op het platform kan door middel van een nieuwe iDeal betaling of aankoop via de app store het account verlengd worden.
  3. Wijziging(en) van tarieven maken wij minimaal 4 weken voorafgaand bekend via het platform. Wij brengen je het gewijzigde bedrag in rekening per eerstvolgend moment dat je de bijdrage voor deelname of abonnement moet betalen.

Artikel 9. Aflevering van verzoeken

  1. Verzoeken worden overgedragen aan de door jou opgegeven bedrijven. Wij verzamelen de verzoeken en leiden deze minimaal 1 x per maand door naar de respectievelijke bedrijven.
  2. De bedrijven dienen binnen 20 werkdagen te reageren op de verzoeken volgens de Wbp.
  3. De reacties van bedrijven worden digitaal zo snel mogelijk, maar in elk geval binnen 7 dagen aan uw persoonlijke omgeving toegevoegd.
  4. Voor het honoreren van een verzoek kan een bedrijf een vergoeding verlangen.

Artikel 10. Herroepingsrecht

  1. Je hebt een bedenktermijn van 14 dagen nadat je een overeenkomst met ons hebt gesloten. Binnen deze termijn kun je de overeenkomst zonder opgave van redenen ontbinden.
  2. Als je een abonnement neemt of een andere dienst van ons afneemt, dan gaat de bedenktijd in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.
  3. Als je de overeenkomst herroept, moet je dit binnen de bedenktermijn van 14 dagen aan ons melden. Je kunt dit doen door in ons platform onder account beheren, account verwijderen te gebruiken.
  4. Als je via het platform reeds een verzoek hebt gedaan kan je je niet meer beroepen op het herroepingsrecht.
  5. Het risico en de bewijslast voor het juist en tijdig herroepen van de overeenkomst ligt bij jou.

Artikel 13. Aansprakelijkheid
Wij stellen al het mogelijke in het werk om middels het platvorm uw verzoeken in het kader van de Wbp zo goed mogelijk te faciliteren. De actualiteit en juistheid van de door de bedrijven verstrekte informatie kunnen wij niet waarborgen. Als je gebruikmaakt van deze informatie doe je dat echter altijd voor eigen rekening en risico.

Artikel 14. Opzegging

  1. Opzegging van deelname en/of abonnement(en) kun je als volgt doorgeven:
  • Via het platform: Via het platform in het “profiel beheren” is het mogelijk jouw account te verwijderen.
  1. Als je tijdens een periode de deelname en/of abonnement opzegt, gaat de opzegging direct in. Je hebt geen recht op terugbetaling van (een deel van) het abonnement.
  2. Na opzegging van deelname en/of abonnement sturen wij geen bevestiging.  Wij beschikken immers niet meer over uw contactgegevens.

Artikel 15. Klachten

  1. Klachten kun je kenbaar maken via de website www.ydenti.nl/contact. Wij geven je zo snel mogelijk, maar in elk geval binnen 30 dagen, antwoord op jouw klacht. Als wij niet binnen deze termijn kunnen antwoorden, laten wij je dat zo snel mogelijk weten. Daarbij laten wij je dan ook weten binnen welke termijn jij wel een antwoord van ons kunt verwachten.
  2. Als je het niet eens bent met de afhandeling van jouw klacht, dan kunt je de klacht binnen een redelijke termijn na afhandeling, schriftelijk en gemotiveerd indienen bij de Directie van Ydenti.
  3. De Directie van Ydenti laat je binnen 30 dagen schriftelijk weten of en zo ja in hoeverre en op welke wijze wij aan de bezwaren tegemoet zullen komen.

Artikel 16. Privacy
De manier waarop wij omgaan met de door jou verstrekte persoonsgegevens is vastgelegd in ons privacyverklaring.

Artikel 17. Auteursrechten
Je mag de inhoud van onze website, of de inhoud van enige andere onder het Auteursrecht vallende, door ons verstrekte of openbaar gemaakte informatie, zonder onze toestemming niet vermenigvuldigen en/of voor commerciële doeleinden inzetten.

Artikel 18. Toepasselijk recht
Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen, vallen alle overeenkomsten waarop deze Algemene Voorwaarden van toepassing zijn onder Nederlands recht.

Artikel 19. Wijziging van deze voorwaarden
Wij behouden ons het recht voor om wijzigingen in deze Algemene Voorwaarden aan te brengen.

Artikel 20. Depot en inwerkingtreding
Deze Algemene Voorwaarden zijn vastgesteld door de Directie van Ydenti
en gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel.